120306

Idag var jag då äntligen till kinesologen. Hade tänkt hinna åka till läkaren efter och boka ny tid så tog bilen,
men efter mötet med kinesologen var den tanken som bortblåst! Gud vilken kunnig kvinna!

Jag fick fylla i en fullständig hälsodeklaration, och alla mina besvär och problem kopplades till grav brist på
magnesium eller zink. På ett sätt är det skönt att få svart på vitt vad som är fel. 

Jag fick en behandlingsplan!

1. Gå en detoxkur i en månad (medicin tre gånger om dagen utöver vanliga kosten)

2. Äta magnesium-, zink- och c-vitamintillskott

3. Dra ner på mjölkprodukterna lite så jag inte blir förkyld lika ofta som nu

4. Äta LCHF! Hon är naturterapeut, kinesiolog, kostrådgivare, terapeut i metabolic typing m.m, och hon sa att det bästa man kan
göra för sin kropp är att ta bort så mycket onödiga kolhydrater som helst, och få i sig nyttiga kolhydrater (i form av grönsaker) för att få
bort alla blodsockertoppar och dippar, och få en jämn nivå. Hon sa att mjöl, stärkelse (potatis) osv bara ger obalans i kroppen och
att LCHF är optimal kost för de flesta, inte minst för någon med magproblem. Detta lät fint i mina öron. Hon rekommenderade
glutenfria produkter för att få i sig fibrer och hålla igång magen (hon påpekade att även fast man äter LCHF så
måste magen arbeta och dagliga toalettbesök är viktigt för hälsan!)

5. Dricka en viss medicin mot magkatarren, som hon tycker är väldigt bra.

6. När min fina berättade att han dricker 1-1,5 liter läsk om dagen såg hon ut som hon ville gråta. Hon sa
att det var vansinnigt att speeda kroppen så och att det leder till omedveten stress i kroppen. Jag berättade
att jag dricker lite mindre än 1 liter lightläsk i veckan (i tron att det på något sätt ska vara bättre) och fick
veta att det är det INTE. Nej det är inga kalorier eller kolhydrater, men sötningsmedlena som används i
lightdrickor är nästan värre än vanligt socker för det sätter igång sötsuget och förstör viktiga ämnen
som kroppen behöver. Det ger också huvudvärk och kan i längden leda till migrän. Det var kalla handen
mot lightläsk och det var superviktigt enligt henne. Så, ska försöka hålla mig borta från lightläsk.

7. Eventuellt ta ut p-staven då min skyhöga nivå av koppar gör att jag får mycket svårare att gå ner i vikt, 
och p-staven matar bara in mer östrogen (och koppar) i kroppen vilket gör att min ämnesomsättning hela tiden
blir mindre och mindre.

Känns faktiskt väldigt bra nu, får hoppas att dethär funkar. Det känns skönt att hon är med hela vägen, hon skulle mejla
vilka produkter hon tycker att vi ska köpa, så får vi beställa dem. Sen sa hon att hon ska lägga upp schema för hur många månader
vi ska äta vad, vilka doseringar osv, och att vi skulle ha mejl- och telefonkontakt under tiden och se att allt går bra.
Åh hoppas verkligen dethär fungerar nu!! Skulle vara så underbart skönt att bli av med detta magont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0