120225

Hej på er.
Dethär blir ett deppigt inlägg så ni som tycker sånt är drygt får sluta läsa här.

Ja hörni här sitter jag och grinar som en barnunge.
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Vad jag än äter så mår jag illa och får magsmärtor.
Spelar ingen roll om jag kör fettsnålt, lågkolhydratskost i allmänhet, mycket fullkornsprodukter eller LCHF.
Och nej, jag är inte gravid haha. LCHF har ju fungerat förut för mig så jag tror det är det optimala
då jag mådde sååå mycket bättre med det både fysiskt och psykiskt mellan -09 och början av -11.
Men nu, med allt som är nytt i form av:
  • ingen skolmat så jag måste göra egen mat
  • inga riktiga rutiner då karln jobbar skift och jag bara har seminarium två gånger i veckan
  • en sambo som är sjuk ganska konstant som jag måste ta hand om
  • hinna med att plugga på kvällarna
  • göra matlådor som ska vara nyttiga och näringsrika
  • leta efter extrapris hela tiden då vi inte har så mycket pengar
  • ta sig utan bil till affärer långt bort och handla
  • hålla kontakten med vänner
  • hinna träffa släkten
  • hinna träna
  • jobbet
det låter säkert inte så jobbigt, men för en 19åring som flyttar ihop med sin fina, börjar på högskola,
skaffar ett extrajobb och samtidigt ska planera all mathandling och matlagning och få in träning
så blir det för mycket, då allt hände på några månader. För ett halvår sen bodde jag hemma, fick
bra mat på bordet, gick inte i skolan, hade inget jobb. Nu sitter jag här, med alla dessa saker, och
magkatarr på grund av stressen.

Det har blivit som en ond cirkel, jag har ont i magen och mår illa av vad jag än äter pga magkatarren,
som i sin tur leder till att jag får panik för jag inte kan träna eller äta nyttigt, vilket leder till ännu
värre magkatarr.

Jag vet inte vad jag ska göra. Har tagit kontakt med en tjej som sysslar med kinesiologi men om inte
det hjälper så får vi gå till en naturläkare. Om inte det funkar så vet jag inte vart jag tar vägen haha

Det jag ville säga med dethär inlägget var nog främst att ni som läser inte får ha så höga förväntningar
på denhär bloggen, då jag helst ser att jag blir frisk först innan jag ger mig på nån viktkamp.
Det kommer alltså vara ganska glest med peppande träningsinlägg (och glest med inlägg over all)
så ni som läser bara för att se träningsresultat osv kanske ska sluta läsa min blogg några månader
då det kommer vara fokus på att bli frisk, och då kommer bloggen vara mer för "min" skull och för
att ha nånstans att skriva av mina tankar angående magkatarren, stressen, kosten osv.

Over and out, på återseende!

Kommentarer
Postat av: M

Låter mer livs och stressrelaterat än matrelaterat. Försök fokusera på det DU kan påverka. Det är det enda du kan förändra.

Gör lista på vad du vill förändra och be gärna om hjälp. Vi är för dåliga att göra det. Lycka till!

2012-02-25 @ 08:05:14
URL: http://metasblogg.blogg.se/
Postat av: emma-isabella

Awwwwe!

kramar om

Håller md åvanstående. Fokusera på det du kan påverka!

Du kommer fixa detta!

kramis

2012-02-27 @ 23:34:28
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av: Amanda

Haha, ja, jag vet inte jag gör alltid på måfå med. Men ta en stor sked (som man äter med) och ta typ två-tre stora skedar kvarg, häll på mjölk kanske 1,5 dl och en banan :) Annars brukar jag också pröva mig fram! :)) Smakar det bara fil = mer bär, för tjockt = mer mjölk

2012-02-28 @ 16:22:13
URL: http://mycketamanda.blogg.se/
Postat av: Suzan

Testa Lactovital som säljs av holistic.

2012-02-29 @ 13:24:20
URL: http://www.ettdussinpannor

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0