120210

Idag var ett riktigt bakslag. Jag gick runt på stan och strosade, kollade lite i affärer och så,
när jag stöter på en gammal klasskamrat som jag inte pratat med på flera år. 

Hon är en sån som kan äta PRECIS vad hon vill utan att hennes perfekta välsvarvade kropp
förstörs det minsta. Hon hade fina tighta jeans, snygga boots, skitsnyggt sminkad var hon,
och hon var skitbrun. 

Där kom jag med urtvättade mjukisbyxor, flottigt hår, blek, finnig, osminkad, hängig
och seg och rödflammig i hela ansiktet av denhär jävla förkylningen, och då bara insåg jag det.
VAFAN gör det om jag gått ner 4,8 kg?? Dedär 4,8 kg betyder ingenting för jag har ändå en
övervikt på 30 kg!! Och jag som kände mig så mycket bättre och duktig över dedär kilona,
när de egentligen inte betyder ett smackadus. Jag har absolut ingenting att känna mig stolt
och duktig över.

Redan innan idag så har jag haft problem med att träffa min finas kompisar då jag har så dålig
självkänsla och självförtroende och inte vill att de ska tänka "vafan gör han med henne?" och
som om det inte vore nog med nedslaget med gamla klasskompisen så träffade vi på inte
mindre än TRE av min finas kompisar. När jag var i mitt absolut sämsta skick. Jä-vla hel-ve-te.

Nu vill jag bara bli frisk, så jag kan gå i ide och bo på gymmet och inte komma fram innan jag
blivit av med alla dessa jävla kilon som håller mig fånge i mig själv. Jag vill inte vara såhär
självkritisk och klanka ner på mig själv vad jag än sätter på mig och hur jag än sminkar mig.
Jag vill kunna tycka att jag åtminstone ser "okej" ut. Jag vill kunna träffa gamla klasskamrater
och min finas kompisar utan att hela tiden ha en röst i bakhuvudet som gnager på om hur
mycket jag borde skämmas.

Kommentarer
Postat av: – MIN VIKTIGA KAMP

http://sameoldstories.blogg.se/2012/january/pulstraning.html#comment :) där finns det skrivet en del i alla fall :)

2012-02-13 @ 20:08:59
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: jessica

Älskade gumman, du har ju hittat rätt!! Du ska äta och njuta dej ner i vikt nu... ;) Gymmet är jättebra för allmänt välbefinnande men vikten tappar du genom att äta... Jag tappade 25kg på 8 månader, bara att vara strikt!! Kycklingrörans "recept" ligger ute nu=)) Nu kör vi!!

2012-02-17 @ 08:51:16
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0